onsdag 30 mars 2011

Mangodesert

Det blev sen kväll för mig märker jag. Jösses vad tiden rann iväg det är ju redan natt! Vi åker till Örebro imorgon för att fira min svåger som fyller 25 därför har vi packat och plockat och grejat hela kvällen. Eller nu ljög jag lite faktiskt.. Vi lagade mat, kollade på tv och drog ut på packandet så länge det bara gick. Därför blev det sent. Eftersom vi ska vara borta i helgen var det lämpligt att äta ut kylen lite tyckte jag så därför blev det en paj till middag med det som fanns. Vi började dock med en mangogrej till mellis, men som egentligen passar bättre som desert.


Det som behövs till 2 portioner är följande:

1 mango
turkisk yoghurt
vispad grädde
vaniljsocker
hackad mandel
kokos
eventuellt lite kanel

Skär mangon i bitar. Blanda lika delar vispad grädde och turkisk yoghurt. Vill man ha en friskare smak tar man mer yoghurt än grädde och tvärtom om man föredrar det lite mer mäktigt. Blanda ner lite vaniljsocker i smeten.
Varva mango och gräddyoghurt i glas.
Toppa med kokos och hackad mandel. Strö över lite kanel.

Klart! Supersmarrigt och snabbfixat:)

Vispgrädde och turkisk yoghurt blandat är mitt absolut bästa efterrättstips. Det passar både som desertgrund och som tillbehör till mjuka kakor och pajer istället för vaniljsås eller bara grädde. Ni kommer garanterat att få fler receptförslag av den typen här på bloggen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar